• Μητρικός θηλασμός
    Μητρικός θηλασμός
  • Κάπνισμα & μεταβολισμός
    Κάπνισμα & μεταβολισμός
  • Χοληστερίνη
    Χοληστερίνη
  • Πολυτιμότερες τροφές
    Πολυτιμότερες τροφές
  • Κολίτιδα
    Κολίτιδα
  • Θηλασμός και διατροφή
    Θηλασμός και διατροφή
  • Δίαιτα
    Δίαιτα
  • Απογαλακτισμός
    Απογαλακτισμός
  • Στρες
    Στρες
  • Αυγό
    Αυγό
  • Πέτρα στα νεφρά…
    Πέτρα στα νεφρά…

Κάπνισμα και μεταβολισμός

Κατηγορία: Υγεία

Ένας από τους σημαντικότερους φόβους που σχετίζονται με τις συνέπειες που μπορεί να έχει η διακοπή του καπνίσματος για κάποιον,είναι η πιθανή αύξηση του σωματικού βάρους.

Η αλήθεια είναι ότι,ειδικά στις γυναίκες, αποτελεί ίσως τον πιο ανασταλτικό παράγοντα για να προβούν σ’αυτή την τόσο σημαντική για την υγεία τους απόφαση.Μήπως όμως είναι τελικά και μία πολύ “βολική” δικαιολογία για να το αναβάλλουν ή να το αποφύγουν;

Στην πραγματικότητα,δεν υπάρχει κάποια επιστημονική έρευνα που να τεκμηριώνει την άποψη ότι η διακοπή του καπνίσματος προκαλεί άυξηση του βάρους ή ότι-όπως σε πολλούς καπνιστές αρέσει να λένε-το κάπνισμα αδυνατίζει!Τα άτομα που δεν καπνίζουν,ή καπνίζουν λιγότερο από 3 τσιγάρα την ημέρα,έχουν ταχύτερο μεταβολισμό από τους συστηματικούς καπνιστές,παρόλο που το κάπνισμα αυξάνει-παροδικά όμως!-το ρυθμό των καύσεων.Ωστόσο,η διακοπή του οδηγεί στην προσθήκη παραπάνω κιλών,μόνο και μόνο επειδή ο πρώην καπνιστής αναζητά μια καινούργια-ψυχολογική κατά κύριο λόγο-διέξοδο στο διαρκές “τσιμπολόγημα”,χωρίς να είναι σε θέση να υπολογίσει την επιπλέον και “περιττή” ποσότητα θερμίδων που παίρνει.Δυστυχώς,η στατιστική δείχνει ότι οι περισσότεροι αυξάνουν το σωματικό τους βάρος κατά 3 εώς 5 κιλά τους πρώτους 6 μήνες.Η αύξηση αυτή μπορεί εύκολα να προληφθεί,ή εστω να περιοριστεί,αν υιοθετηθεί μία υγιεινή διατροφή- όχι απαραίτητα δίαιτα-σε συνδυασμό με την προσθήκη σωματικής άσκησης,κατά προτίμηση αεροβικής(περπάτημα,ποδήλατο,κολύμπι). Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε και να “ξεφορτωθείτε” τα λίγα επιπλέον κιλά που μπορεί να πάρετε.

Τα οφέλη από τη διακοπή του καπνίσματος είναι πολλά και δε χρειάζεται νομίζω να τα αναλύσουμε κι άλλο…Αυτό που ενδιαφέρει όμως όσους παράληλλα προσέχουν και τη διατροφή τους είναι ότι με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό η οξυγόνωση του οργανισμού και,κατά συνέπεια αυξάνεται η ταχύτητα του μεταβολισμού,Τελικά δεν αξίζει τον κόπο;